Основні напрямки діяльності

Завдання педагогічного колективу ЗДО «Теремок»

на 2025-2026 навчальний рік

В 2025-2026 навчальному році педагогічний колектив ЗДО “Теремок” продовжує працювати над науково-методичною проблемою: «Формування основ патріотичного виховання як засобу всебічного розвитку особистості майбутнього громадянина».

Пріоритетний напрямок:

Зміцнення національної ідентичності дітей як основи, яка виховує справжній патріотизм; сприяє формуванню у дітей позитивного образу своєї країни, утверджує активні позиції громадянина своєї країни, виховує ціннісне ставлення до своєї родини як частини свого народу, його історії, традицій, культури. Також пріоритетними напрямами дошкільної освіти на 2025/2026 навчальний рік залишаються:

безпечність освітнього середовища;

забезпечення доступності та якості освіти для всіх дітей, незалежно від їхнього місця проживання чи соціального статусу.

Особливу увагу слід приділяти дітям з особливими освітніми потребами (ООП) та дітям із сімей, що постраждали від війни.

Пріоритетні завдання:

Удосконалювати партнерство у співпраці закладу дошкільної освіти з сім’єю нетрадиційними формами взаємодії

Формувати мистецько-творчу компетентність дошкільників засобами художньо-продуктивних видів діяльності.

Спрямовувати роботу дошкільного закладу на створення безпечного та здорового освітнього середовища для учасників освітнього процесу.

Продовжувати освітню діяльність, спрямовану на якісний результат формування соціально-громадянської компетентності дошкільників

У 2025/2026 навчальному році заклад дошкільної освіти організовуватиме освітній процес, а також забезпечуватиме життєдіяльність дітей і професійну діяльність педагогів відповідно до низки нормативних документів. Серед них:

Закон України «Про освіту»;

Закон України «Про дошкільну освіту»;

Закон України «Про охорону дитинства»;

Положення про заклад дошкільної освіти;

Санітарний регламент для дошкільних навчальних закладів.

Закон України «Про дошкільну освіту», ухваленого Верховною Радою України 06.06.2024 року й підписаний Президентом України 05.07.2024 року. Закон буде введено в дію 07.07.2025 року.

Одним із актуальних питань сьогодення залишається забезпечення доступності дошкільної освіти для дітей із сімей, що мають статус внутрішньо переміщених осіб (ВПО).

Також слід забезпечити доступність дошкільної освіти для дітей з ООП. Це передбачає створення безбар’єрного та дружнього освітнього середовища, яке відповідає індивідуальним потребам дітей, враховуючи психофізичні особливості розвитку. Для досягнення цієї мети в ЗДО слід упроваджувати спеціальні програми, адаптовані методики навчання, заручатися підтримкою з боку інклюзивно-ресурсних центрів.

Організація освітнього процесу в ЗДО базується на принципах сучасного підходу до виховання та навчання дітей. Діяльність слід здійснювати відповідно до:

Базового компонента дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти);

Методичних рекомендацій до оновленого Базового компонента дошкільної освіти.

Організація навчання дітей дошкільного віку з ООП слід здійснювати відповідно до Порядку організації інклюзивного навчання в закладах дошкільної освіти (зі змінами), затвердженого Постановою КМУ від 10.04.2019 № 530. Цей процес враховує категорії особливих освітніх потреб, ступені їх прояву та рівні підтримки, рекомендовані інклюзивно-ресурсним центром.

Відповідно до вимог Законів України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», «Про освіту», «Про дошкільну освіту» у ЗДО обовʼязково слід забезпечувати вивчення та використання державної мови. Неприпустимо використовувати мову держави-агресора або держави-окупанта.

Національно-патріотичне виховання дошкільників, особливо в умовах військової агресії проти України, залишається ключовим і невід’ємним елементом освітнього процесу в ЗДО. Важливо організовувати освітню взаємодію з дітьми не лише через ознайомлення з історією нашої держави, а й через акцент на її сучасних досягненнях і нових здобутках.

Основний формат організації діяльності закладів дошкільної освіти очний (денний), однак, з огляду на безпекову ситуацію в різних регіонах країни, керівники військових (військово-цивільних) адміністрацій і засновники установ можуть ухвалювати рішення щодо впровадження дистанційного або змішаного формату навчання.

Для надання педагогічної підтримки батькам варто організовувати:

консультації — методичні, психологічні, інформаційні;

освітні заходи — курси, семінари, тренінги тощо.

Також батькам слід надавати роз’яснення щодо використання різноманітних онлайн-сервісів, таких як «НУМО! бот — помічник у розвитку навичок у дошкільнят», «Підтримай дитину», «ЮНІСЕФ: спільнота для батьків» та інших.

В умовах постійного стресу зростає значення своєчасної психолого-педагогічної підтримки та відновлення ментального здоров’я учасників освітнього процесу. Основні напрями цієї підтримки в ЗДО:

надання першої психологічної допомоги;

емоційно-фізична підтримка дітей, особливо під час перебування в укриттях;

психологічне розвантаження дітей протягом дня;

психолого-педагогічний супровід дітей з родин ВПО, військовослужбовців і Захисників України;

підтримка дітей з ООП та їхніх батьків;

інформаційний та методичний супровід освітнього процесу;

емоційно-психологічна підтримка педагогів і запобігання професійному вигоранню.

Налаштування доступності
Налаштування контрасту
Розмір шрифту
Міжбуквенний інтервал
Міжстрочний інтервал
Зображення
Шрифт
Скинути налаштування